Na een spannende tijd waarin het ontwerpbureau MARK IT ZERO aan de slag is gegaan om voor mij een logo en huisstijl te ontwikkelen is het zover! Het nieuwe logo en de huisstijl zijn klaar om getoond te worden aan de wereld. Rusz en Antoin zijn aan de slag gegaan met de naam ‘de Genderfilosoof’ en hebben zich flink uitgeleefd. Er is een logo, een geheel nieuwe stijl op de website, nieuw lettertype (Avenir, wat in het Frans ‘toekomst’ betekent) en nog veel meer.
Het logo is ontstaan vanuit het idee dat een filosoof over vragen stellen gaat, in plaats van antwoorden geven. Dus, zo kwamen ze uit bij de vraagtekens. Ook loopt het logo net iets van het kaartje af, want als Genderfilosoof denk ik buiten de bestaande kaders. De kleurstelling was in het begin roze-blauw-paars, een logische referentie naar gender, maar ik werd niet zo enthousiast van het reproduceren van die kleuren. Uiteindelijk zijn de kleuren dus veranderd, en heb ik zelfs 5 verschillende versies voor mijn visitekaartjes! Vanaf nu kun je dus kiezen welke kleur je wilt, wanneer je een visitekaartje van mij krijgt.
Naast visitekaartjes en logo’s hebben ze zich ook uitgeleefd op de huisstijl. En daar komt dan bij kijken dat ik quotes kan posten op social media bijvoorbeeld:
En zulke huisstijl, is natuurlijk overal te gebruiken!
Ik ben ontzettend blij met al deze mooie nieuwe dingen, mijn nieuwe logo en mijn nieuwe huisstijl. Het ziet er professioneel uit, is helder en clean, en biedt onwijs veel mogelijkheden. Met dank aan Rusz en Antoin van MARK IT ZERO!